Här hittar du allmänna villkor för våra blomsterbud- och abonnemangstjänster.

💐 Vad för blommor finns i buketten?

Påskliljor, hyacinther
Just så här ser en exempelbukett ut. Här med påskliljor och hyacinther.

Bilderna på hemsidan är exempel på hur buketten kan se ut. Vi varierar bukettens utseende utifrån säsong och vilka blommor som går att få tag i. Den exakta sammansättningen kan därför variera, men bukettens färg, form och värde är förstås alltid detsamma.

I allra värsta fall – som om någon av våra leverantörer krockar eller om Höga Kusten-bron magiskt försvinner över en natt – kan det hända att vi inte kan leverera exakt de färger som du beställt. Då kontaktar vi dig och gör upp om hanteringen.

⏰ När måste jag senast beställa?

Bud: Senast klockan 12.00 samma dag som du vill ha leveransen. Observera att vi inte levererar alla dagar i veckan.

Abonnemang: Vi behöver några dagar att sätta igång ditt abonnemang. Vi bekräftar per e-post när första leveransen kommer att ske.

💰 Vad kostar leveransen?

Bud: Budavgift tillkommer som beror på mottagarens postnummer.

AbonnemangLeveransen ingår i priset.

📍 Vart levererar ni?

Vi levererar inom Umeå tätort med omnejdHär finns en lista över de postnummer vi levererar till.

Om du beställer till ett hotell eller kontor lämnar vi blommorna i receptionen eller motsvarande. Därefter har mottagaren ansvar för blommorna.

Viktigt att tänka på:

  • Ge oss tillräckligt med information så vi kan lämna blommorna på rätt ställe
  • Uppge eventuell portkod – och säg till om den ändras
  • Om portkoden är fel eller adressen inte stämmer kan vi inte garantera leverans

Bor mottagaren utanför vårt område? Misströsta inte! Du kan ändå beställa buketten och vi ringer upp mottagaren som får hämta buketten själv i butiken. Det kostar ingenting.

🚚 När levererar ni blommorna?

Privatpersoner: Eftermiddagen–tidig kväll

Företag: Mellan 10–16

Om det är riktigt dåligt väder kan vi behöva skjuta upp leveransen en dag – då hör vi förstås av oss.

Leveransdagar:

Bud: Måndag till lördag (ej storhelger)

Abonnemang: Enbart torsdagar (för att minska transporter och hålla nere priset). Om det krockar med röda dagar hör vi av oss i förväg.

🚲 Hur levererar ni?

Vi kör ut blommorna med cykelbud eller bil, beroende på avstånd.

🕊️ Levererar ni bud till begravningar också?

Ja, det gör vi. Vi har inga färdiga buketter utan diskuterar gärna med dig i detalj vad som ska finnas. Kontakta oss i god tid så gör vi upp om det!

🏠 Vad händer om mottagaren inte är hemma?

Som regel ringer vi i förväg så att någon är hemma när vi kommer eller för att be om portkod. (Vid dagar med många beställningar, t.ex. alla-hjärtans-dag och morsdag, ringer vi ibland dagen innan.)

Du kan också ange att vi får hänga blommorna på dörren. Vi ansvarar dock inte för om buketten mot förmodan blir stulen. Vill du lösa det på annat sätt (t.ex. via en granne) så säg till när du beställer.

💳 Hur betalar jag?

Vi samarbetar med PayPal, ett av världens största företag för onlinebetalningar. (Läs mer om säkerhet här) För att beställa bud behöver du inte registrera dig hos PayPal.

Abonnemang: Här måste du skapa ett PayPal-konto om du inte redan har ett. Abonnemanget löper tills vidare och vi drar pengar några dagar innan varje leverans. Om det inte finns täckning kan vi tyvärr inte leverera.

Om vi måste ändra priset på ditt abonnemang hör vi av oss några veckor i förväg.

❌ Jag vill avsluta mitt abonnemang

Lätt som en plätt! Hör av dig till oss senast sex dagar innan den dag du vill avsluta abonnemanget. Avbryt sedan betalningen här.

✅ Bekräftar ni min order?

Ja, det gör vi. Om inte bekräftelsen kommit, kontakta oss!

🔒 Hanterar ni personuppgifter?

Jo det gör vi – försiktigt och med respekt för dig. Läs mer här.